Elment az írói hangom
2021. január 28. írta: Imre Bea

Elment az írói hangom

Találkozni akartam az írói hangommal. Felhívtam hát telefonon és felvetettem egy időpontot, hogy mi lenne, ha mi ketten újfent beülnénk egy kellemes kis kávézóba. Valahova, ahol koffein - és alkoholtartalmú italok megfelelő mennyisége, minősége és konstellációja mellett kitalálnánk valamit. Valami pihentet, diliset, humorosat, ironikusat, haragosat, felháborítót, elvontat, meseszerűt vagy épp keserűen valóságosat, esetleg furcsát vagy/és érthetetlent. Vagyis olyasmit, amilyet eddig is szoktunk. De mindenekelőtt olyat, amit érdemes leírni.

– Kizárt dolog! – reagált pökhendien az írói hangom.
– Kizárt, hogy kizárt!
– Beütött a krach. Érted? Vége!

Teljesen ledöbbentem. Olyan erőteljes torokhangon ejtette ki a krach szót, hogy hirtelen a náci Németországban éreztem magam.

– Mégis mit jelentsen ez? Minek van vége? – kérdeztem ingerülten és némi félelemmel.
– Hát annak, ami kettőnk között van. Illetve volt. Egyszerűen meguntalak! Már egyáltalán nem inspirálsz!
– Hogy mi a franc van? Nem inspirállak? Tudod, ez roppant érdekes, mert ugyanezt érzem én is veled kapcsolatban. A te dolgod lenne, hogy inspirálj engem, és ez egy jó ideje már nem történik meg. Iszonyúan untatsz!
– Oké, akkor ezt megbeszéltük. Fő a közös nevező, tudod. Ami azt illeti, könnyebben ment, mint vártam.
– Miért, mit gondoltál? Hogy jól sírva fakadok itt neked? Amúgy mihez fogsz kezdeni magaddal? Elszegődsz valaki máshoz írói hangnak?
– Hosszú távra biztosan nem. Rövid, ám izgalmas kalandokra vágyom. A legkülönlegesebb figurákra fogok lecsapni, akikkel összehozunk valami töményet és botrányosat, aztán gyorsan odébbállok. Így nem kell hallgatnom a vinnyogásaikat, bőven elég volt éveken keresztül hallgatni a tiedeket. Minimális felelősséggel járó hatalmas élvezet. Szuper lesz!
– Ha te mondod. Én viszont tartós kapcsolatot szeretnék, hosszú távon megbízható és hosszú távon inspiráló társat.
– Te tudod. – vágta rá az – ex – író hangom, majd lecsapta a kagylót.

Így történt, hogy elment az írói hangom. Talán örökre. Pedig jók voltunk együtt, igazán jók. Természetes volt, hogy közös a célunk, hogy egyek vagyunk. Most dühös vagyok, és csalódott. És persze máris hiányzik a piszok dög. Ki tudja? Ha nem lennénk ennyire makacsok, ha dolgoztunk volna a kapcsolatunkon, és nem adjuk fel ilyen könnyen, talán nem így végződik a történetünk. Lehet, hogy épp Baileyst kortyolgatnánk és őrült ötletekből csemegéznénk. Ehelyett magányosnak, kimerültnek és kiégettnek érzem magam. Ki tudja, hogy rábukkanok-e egy új írói hangra? Olyanra, amely a saját írói hangom lesz?

 

 

kép: saját

 

A bejegyzés trackback címe:

https://paravan.blog.hu/api/trackback/id/tr2916323944

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása